Når tiden går i stå

[Reklame - anmelder eksemplar]
 



Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har læst en bog, som jeg ikke har haft lyst til at læse til ende. Simpelthen fordi at jeg ikke havde lyst til at slippe historien og personerne. Jeg sagde ja til at læse bogen, da jeg så en mulighed for at lære en ny forfatter at kende – benene blev fejet væk under mig på den gode måde.
 
Vi kender vel alle nogen, der skifter job efter et par år grundet rodløshed, higen efter forandring eller nye muligheder. Hvad nu, hvis de lyver om grunden, til deres skifte? Hvad nu, hvis det er for farligt at blive et sted i længere tid?
 
Hvad nu, hvis de har anageria?
 
Tom Hazzard har anageria og er over 400 år gammel, men ligner en på 41, da hans krop kun ældes med et år hvert 15. kalenderår grundet lidelsen. Han har måtte skifte identitet ofte for ikke at komme i livsfare eller ende på en galeanstalt – noget af det værste han kan gøre er at forelske sig, for da vil hans specielle egenskab komme frem i lyset.
 
”Jeg kunne ikke lide min lidelse.
Den gjorde mig ensom. Og når jeg siger ensom, mener jeg den form for ensomhed, der hyler igennem en som en ørkenvind. Det skyldtes ikke kun tabet af mennesker, jeg havde kendt, men også tabet af mig selv. Tabet af den, jeg havde været, da jeg var sammen med dem.”
 
De ord hiver unægteligt lidt i én, hvis man har oplevet svær kronisk sygdom eller men efter ulykker mm. Men de viser også, at Tom Hazard er larmende klar over hans situation og det øger lysten til at læse videre for at finde ud af, hvem Tom Hazard egentlig er.


Min indre bognørd hiver altid bogomslagene af, når jeg læser en bog – omslaget skulle jo nødigt blive krøllet 😉 ...og ja, jeg ved godt, at omslaget er til for at beskytte bogen. Meeeen så lægger man jo måske ikke mærke til det fine print på bogryggen. Jeg er i hvert fald vild med at designet går igen fra omslaget til bogryggen.
NÅR TIDEN GÅR I STÅ spæner afsted med ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (5 af 5 - følger GoodReads rating)
 
Titel: Når tiden går i stå
Original titel: How to Stop Time
Forfatter: Matt Haig
Forlag: Modtryk
Sprog: dansk (oversat fra engelsk)
Udgivet: 25. september 2018
 
 

 
 
 
Jeg har modtaget et anmelder eksemplar fra forlaget Modtryk – anmeldelsen her er mine egne ord

Comments

Popular posts from this blog

Hjerteknuser

Blindtunnel