Tarme med charme




Titel: Tarme med charme
Original tittel: Darm mit Charme (tysk)
Forfatter: Giulia Enders
Forlag: People's Press
Sprog: dansk
Udgivet: 20-02-2015

Hver måned er en bestemt bog røget i min taske -  jeg får ikke noget for at reklamere for den, men jeg nævner den, da dem, som jeg taler til, måske kan hente lidt viden om det,  som påvirker deres dagligdag og livskvalitet.

Guilia Enders "Tarme med charme" - en bog af en læge med "et glimt i øjet", som invier os i tarmenes verden på en informativ og humoristisk facon. En verden der er fyldt med tabuer, så dem der har et problem, som de ikke har kunnet finde en løsning på, ofte mister den værdifulde livskvalitet.



Jeg er én af dem, som har permanente problemer, men med lidt hjælp fra hospitalet og lidt baggrundsviden, så har jeg et "normalt" liv igen. Jeg har derfor sagt ja, til at fortælle min historie, så de nye kan se at med lidt tålmodighed og måske enkle løsninger, kan de få deres livskvalitet tilbage.
Bogen er ikke en selv-hjælps bog, men en let læselig indsigt i, hvordan tarmsystemet virker og illustreret af humoristiske tegninger lavet af forfatterens søster. Hvis man skal til at acceptere, at man resten af livet må indføre et par enkle daglige rutiner, så er det rart at kende sin krop lidt bedre. Man kan søge masser af oplysninger på internettet om tarmproblemer, men synes, det er en faldgrube med alle de diagnoser der nævnes. Bogen leverer viden uden diagnoser, dem skal hospitalspersonalet nok stille. og give forslag til, hvodan de kan håndteres.
 
Tarme med charme får ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (5 af 5 - følger GoodReads rating)



Link til artikel fra Politiken "Forskers hyldest til tarmsystemet er en bestseller" her

Comments

Popular posts from this blog

Hjerteknuser

Når tiden går i stå

Ulveungen Urds uhyggelige halloween