Bogreolens lille skat

 
Original titel: Groucho & Co's groveste
Forfatter: Jussi H. Olsen (Jussi Adler-Olsen)
Forlag: Donna
Sprog: dansk
Udgivet: december 1984
 
Da jeg for noget tid siden læste biografien om Jussi, forekom det mig, at jeg havde en af hans første bøger fra 1980'erne, men slog det hen, da jeg ikke kunne finde den lille bog i min reol.
 
Et favorit stop, når vi skulle med tog fra Rødovre til Espergærde, var GAD boghandlen på Hovedbanegården, når vi skulle skifte fra S-tog til Kystbanen. Jeg fik ofte lov til at købe en bog fra tilbudskurven, og jeg valgte dengang altid enten bøger om film eller bøger, der var blevet filmatiseret.
 
I løbet af denne uge, kiggede jeg efter en anden bog i min reol, og så dukkede en lille skat op klinet ind mellem to større bøger. Beviset på, at jeg har læst en Jussi bog før Afdeling Q bøgerne :o) Bladrede i den og grinte, da jeg blev mindet om "Tootsie Fruitsie Ice Cream;" og "And two hardboiled eggs" - jeg har endda dengang skrevet lidt noter, hvor filmene blev nævnt i rækkefølge. Det var jo tiden inden internettets udbredelse, hvor opslagsværker selvsagt ikke fandtes online. (Det eneste jeg i dag vil skrive i en bog er mit navn, så det kan ses, hvem der ejer bogen)
 
Det er en sød gennemgang af Marx Brothers liv og film, der har underholdt nogle generationer. Den er hurtigt læst, men er man til Marx Brothers, kan man få et godt grin med de oversatte replikker.


Groucho & Co's groveste af Jussi H. Olsen (Jussi Adler Olsen) får ⭐⭐️⭐️⭐️⭐️ (5 af 5 - følger GoodReads rating)




















Comments

Popular posts from this blog

Hjerteknuser

Når tiden går i stå

Blindtunnel