Stadig mig



Ferie herhjemme - det ligner ikke mig, men nyder det. Har dog lige været et smut i både England og USA.... via bøgernes verden, kunne ikke modstå det da det var i selskab med Louisa Clark, som vi mødte i "Mig før dig" og "Efter dig". I virkelighedens verden har jeg været rigtig mange gange i begge lande, så omgivelserne føltes hjemlige.
 
Vi følges med Louisa igennem US immigration, der for de fleste virker ret skræmmende for mange ved første møde med dem - iskolde stenansigter, som stiller mange spørgsmål. Jeg begyndte at grine, for det var først efter MANGE rejser ind i landet, at jeg blev overrumplet af en immigrations officer med  den skønneste humor, som gemte sig bag ansigtet. Så det sus man får, når man ser Manhattans skyline første gang.
 
Via Nathan (Wills gamle hjælper) har hun fået en stilling som personlig assistent til en ung polsk rigmandsfrue på 5th Avenue. Hun bliver advaret, at hun skal passe på med at stole på nogen, da de fleste kun vil redde deres egne skind i pressede situationer. Louisa følger hendes eget hjerte, når hun skal løse diverse opgaver, men fungerer det også i New York?
 
Man sidder og hepper på Louisa, mens hun må overkomme de problemer/udforinger, som hun bliver stillet overfor. Hun følger Wills råd om at leve livet og gribe muligheder, der måtte komme hendes vej - men er det muligt at følge mulighederne og have et langdistance forhold til ambulanceredderen Sam?
 
Jojo Moyes overtalende evne til , at man "lige" må læse én side mere, fortjener ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (5 af 5 - følger GoodReads rating) - Den stjal i hvert fald noget af min nattesøvn :o)

Titel: Stadig mig
Original titel: Still Me
Forfatter: Jojo Moyes
Forlag: Cicero
Sprog: dansk (oversat fra engelsk)
Udgivet: 23. januar 2018

Comments

Popular posts from this blog

Hjerteknuser

Når tiden går i stå

Ulveungen Urds uhyggelige halloween