Ligblomsten har lige blomstret til stor fornøjelse


Original titel: Ligblomsten
Forfatter: Anne Marie Hancock
Forlag: Lindhart og Ringhof
Sprog: dansk
Udgivet: 1. april 2017

Hold nu kæft! Hvis man vågner om morgenen for at finde ud af, at man har drømt videre på den bog, man er i gang med at læse - endda tre mulige variationer, så ved man, at ens underbevisthed prøver at fortælle én noget: glem alle andre planer og læs bogen færdig først! Det er sjældent min fantasi får så meget at lege med, men den her bog rummer det.

Blev revet ind i bogen med det samme, da hovedpersonen Heloise bor i mit område, så man begynder næsten at spekulere på, om man måske har set hende i det lokale supermarked eller lignende.

Ens nysgerrighed bliver pirret: hvordan er journalisten Heloise og Anna Kiel, der er eftersøgt for mord forbundet? Anna Kiel hævder det, mens Heloise prøver at finde ud af hvorfor, da endnu et mord drager hende ind i en gammel sag.

Titlen på bogen refererer til den ildelugtende plante (når den blomstrer) der har skabt overskrifter og lokket mange besøgende i Botanisk Have - næste gang den blomstrer, må jeg få den set med egne øjne. Hvem ved: måske støder man ind i Heloise? Jeg glæder mig allerede til den næste bog.

Ligblomsten får ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (5 af 5 - følger GoodReads rating)

Comments

Popular posts from this blog

Hjerteknuser

Blindtunnel

Når tiden går i stå