Ulveungen Urds uhyggelige halloween

 
 
 
Original titel: Ulveungen Urds uhyggelige halloween
Forfatter: Stine Josefine Dige
Illustrator: Thomas Hjorthaab
Forlag: Calibat
Sprog: dansk
Udgivet: 13. oktober 2017
 
 
Ulveungen Urd er sliksyg og plager Far Ulf. Han får et nej og bliver sendt udenfor for selv at finde lækkerier i skoven i stedet. Selv om menneskenes steder er forbudt område, så er Urd lokket af sin sliksyge. Men hvad er det lige, der foregår? Børnene er der slet ikke. Hvor kommer alle de spøgelser og zoombier fra? Hvordan skal Urd få fat i noget slik? Det er Halloween, så alt er vendt op og ned, og selv en lille ulveunge kan blive skræmt.
 
Forfatteren Stine Josefine Dige

Historien er set igennem ulveungens øjne og rammer Halloween stemningen rigtig godt. Det giver bogen lidt ekstra, at fantasien sættes i gang for at forstå, hvorfor mennesker klæder sig ud som uhyggelige væsener. Thomas Hjorthaabs illustrationer er med til at give bogen det liv, den fortjener.
 
Der er en fin hentydning til Brødrene Grimms Den lille Rødhætte, som får et stort barn som mig lyst til "lige" at genlæse det gamle eventyr - nogle børn vil også genkende træk fra det gamle eventyr, når de ser/hører det afsnit i bogen.
 
Det var en bog, som jeg har ventet på i spænding at få i hånden. Allerede da Stine løftede sløret første gang for nogle af illustrationerne og temaet, var jeg solgt. Jeg elsker Halloween. Glæder mig allerede nu til at høre en venindes 5-årige datters reaktion, når hun modtager bogen med posten, for jeg kunne ikke modstå fristelsen for at give hende bogen i stedet for slik.
 
Jeg kan kun sige til de voksne: Skynd Jer ud og få fat i bogen! Børnene vil elske at få læst et nyt eventyr højt til Halloween.
 
Ulveungen Urds uhyggelige Halloween får ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
Ulveungen Urd på Facebook

Comments

Popular posts from this blog

Hjerteknuser

Når tiden går i stå