Krimimesse 2018


Turen gik tidligt lørdag morgen med bus arrangeret af Brønshøj Bibliotek mod Krimimessen i Horsens. Der var sørget for croissanter, te, kaffe, et eksemplar af Krimimessens program og et særnummer af bladet Global. Sjov ide, at forlaget Lindhardt og Ringhof har brugt bladet fra Lone Theils bøger med journalisten Nora Sand være deres messeblad. Ved ikke om det var inspireret af Københavns Hovedbiblioteks morgensang, men  der var til busturen lavet en takkesang til arrangørerne af busturen. Det giver vel næsten sig selv, at der var en livlig bogsnak på både ude- og hjemturen.
 
Det var ret koldt, blæsende til tider med sne, så det er stærkt begrænset, hvor mange stemningsbilleder jeg fik taget.


Til BogForum 2017 i BellaCenter havde Krimimessen en stand, hvor de dels reklamerer for den årlige krimimesse med en goodie bag, men også har forfattere,  der kommer forbi til lidt bogsnak.


Så længe lageret rakte, blev Mads Peder Nordbos Pigen uden hud givet gratis ud ved indgangen. Jeg læste den sidste år, så det gamle eksemplar er nu givet til en kollega, da den  nye senere på dagen fik forfatterens signatur. De to andre bøger er også freebies.


Jeg havde taget 3 bøger med hjemmefra boghylden til signering (nøje udvalgt, da muligheden havde være der for at få en krussedulle i flere) - Den svenske udgave af Sofie Sarenbrant's Babysitteren, der på svensk hedder Avdeling 73, Mats Strandberg's Hjemmet, og den anden bog i Elly Griffiths serie om Ruth Galloway, The Janus Stone, som kommer til at hedde Løgnens Hus, når den udkommer på dansk til maj.

 
Det er ingen hemmelighed, at jeg er begejstret for Mats Strandberg's Hjemmet (anmeldelse her) og, jeg mødte ham på Modtryks stand, hvor han med et smil signerede min bog. Ser frem til at læse flere af hans bøger i fremtiden.

 
Jeg havde ladet mine Emelie Schepp bøger stå hjemme i bogreolen, men fik fanget hende med kameraet.
 
 
 
 
I den mørke skov bliver mit første møde med Ruth Ware, som lovede mig, at en skov ikke helt bliver det samme igen, især da hun hørte, at jeg er vokset op ved siden af en skov.


 
Mads Peder Nordbos opfølger til Pigen uden hud, Kold Angst udkom på messens første dag og var derfor i fuld gang med at signere bøger. Lanceringen af hans artic noir roman var temmelig godt timet med det ekstremt kolde vejr, der prægede lørdagen. Lone Theils 3. Nora Sand bog Heksedrengen, blev indkøbt og signeret. Vibeke Manniche er for mig en ukendt forfatter bag en serie på indtil videre 6 bøger - nu hopper jeg ud i at læse den første af hendes bøger.


 
Er man til krimier og har man muligheden for at komme til nordens største krimibogs messe, så kan det klart anbefales. For mig var det et gensyn med en del forfattere, bogbloggere og andre krimilæsere, som man løber ind i rundt omkring i løbet af året. Synes, det er en ret fed detalje, at eventen bliver afholdt i byens tidligere fængsel. Museet skulle være et besøg værd i sig selv, men det nåede jeg ikke denne gang.

 
Horsens vi ses til næste år.

Comments

Popular posts from this blog

Hjerteknuser

Blindtunnel

Når tiden går i stå